Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

180 liter noordzee bak

sorry voor de late reactie ik heb nog wel wat kleintjes over maar als je nu met een net gaat vang je er ook een hele hoop. na een paar keer het net slepen heb je dr een stuk of 20.
 
of we zouden wat kunnen ruilen je hebt zelf ook aardig wat intressants in je bak. hoe krijg je em btw zo helder?
 
Ik reageer ook niet altijd even vlotjes met reageren (zit niet elke dag op het forum), dus ik snap het wel haha.

Ik heb geen idee hoe de bak zo helder blijft. Ik heb gewoon water bij de Neeltje Jans gehaald en vul het aan met osmose water. Verder heb ik er een sump van 80x40x40 onderstaan. Ik doe volgens mij geen buitensporige dingen. Om de zoveel tijd vervang ik mijn watten uit de sump. Die waten zijn soms wel aardig bruin wanneer ik ze eruit haal. Na het voeren kan het wel eens een half uurtje wat minder helder zijn, maar dat valt eigenlijk best mee. Hoe doe je het zelf met de bak?

Ik begrijp dat je een sleepnet hebt? Ik heb die zelf niet, dus wel lastig om ze te vangen. Heb je het sleepnet zelf gemaakt?

Dank je, ik ben zelf ook wel tevreden met de inhoud. Ik wil de inhoud nog wel uitbreiden met onder andere een botervisje, platvisje, meerdere zeeanjelieren en doorzichtige zakpijpen (die met het gele randje). Waar zou je interesse in hebben, want van sommige heb ik er meer dan genoeg.

Wat heb je zelf allemaal precies in de bak zitten en waar vang je alles?
 
Bovenaan