Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Welk aquarium tot 350l ?

rwijnhov

ZeewaterForum gebruiker
Welke aquarium raden jullie aan van 250 tot 350l water? Zit te kijken naar een scubacube 270, scubaline 250 . Iemand betere suggesties?
 
Interessant topic! Deze vraag houdt mij ook bezig...

Wat ik een erg mooi aquarium vind is de Eheim Incpiria 300
De scubacube 270 vind ik ook niet onaardig maar toch oogt hij wat lomp door de vorm en hoogte in mijn ogen.

Wellicht is een Diamond aquarium (op maat) ook een optie.

Een Elos System 120 vind ik ook erg mooi (rimless)

Al deze aquarium zien er mooi/verzorgt uit maar zijn ook redelijk prijzig. Mijn voorkeur is nu de Incpiria maar ik vind het jammer dat er bijvoorbeeld geen grotere sump en Led verlichting in zit. Dan koop je een redelijk prijzig (in mijn ogen) aquarium en dan moet je nog gaan modificeren...
 
Welke aquarium raden jullie aan van 250 tot 350l water? Zit te kijken naar een scubacube 270, scubaline 250 . Iemand betere suggesties?

Tja in het algemeen toch een lastig te beantwoorden vraag.
Het hangt toch ook allemaal erg af van je smaak en budget.
Zelf heb ik een aquarium laten maken bij een sponsor.
Voordelen zijn legio want plaatsing overloop,grootte van de sump, hoogte en uitvoering van het meubel,afwerkranden enz is dan naar wens te maken.
Standaardbakken zijn naar mijn idee niet goedkoper omdat er uiteindelijk toch nog aan gesleuteld moet worden.met name de verlichting is in het algemeen ondermaats.
Denk er aan dat bij bakken korter dan een meter de ruimte onder de bak voor de sump,bijvulvak,doseerpompen met bijhorende jerrycans echt passen en meten is.
Dus ik zou zelf liever een bak hebben van minimaal rond 120 cm.
Dan heb je genoeg ruimte onder de bak voor een fatsoenlijke sump en alle andere zaken.
Misschien moet je wat offertes laten uitbrengen? Vaak krijg je bij de aanschaf van een compleet systeem (aquarium,meubel,sump,opvoerpomp,verlichting) wel een korting van 10 /15 procent


Gr
Job
 
Juwel Trigon 350, zie particulieren bieden aan.
 
Bovenaan