Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Micro bubbels tunze 9004

Even laten indraaien. Is vaker als schuimers net nieuw zijn.

Mvg mailel
 
Ga je zeker nog een tijd last van hebben en zal ook nooit 100procent weg zijn met deze afschuimer.
Ik heb onderin de schuimer nog een filter geplaatst en dit met de juiste waterhoogte is het acceptabel.
 
In wat voor bak heb je deze schuimer? Heb je een bubble trap?
 
Ik begrijp dat daar geen sump onder zit. Wat je kan doen is om de uitstroom van de schuimer fijne blauwe matten te doen. Zodat daar de bellentjes in worden gevangen. Heb je een foto van hoe de schuimer in je bak zit??
 
Houd r wel rekening mee dat je deze mat met regelmaat moet schoonmaken of vervangen. Verder een prima oplossing!!
 
Afschuimer draait nu 1 week, word wel wat minder, met de blauwe mat komen de bubbels op andere plekken uit de schuimer.....
 
Andere kant, ik bedoel luchttoevoer naar het pompje, je moet hiervoor het apparaat open halen en kijken of alles goed op zijn plek zit, en aangesloten zit.
 
Als die niet goed zit krijg je helemaal geen lucht in schuimer omdat hij dan water pakt
 
Nee, hij schuimt perfect, alleen al die bubbels in de bak, het is een drama de bubbels komen zelfs uit de ingang van het snoer en uit de zijkant van dE schuimer.
er komt vandaag iemand vanuit de dierenspeciaalzaak kijken bij de schuimer!
 
Ik heb ook wel eens dat er een aantal bubbeltjes bij het snoer komen maar daar heb ik verder geen last van omdat hij in 2 de vak zit van 4 deling filtersysteem
 
Laatst bewerkt:
Zojuist een medewerker langs geweest van de speciaalzaak, waarschijnlijk schuimde hij te snel, luchttoevoer nu bijna helemaal dicht en hij loopt rustiger, nu maar geduld hebben en afwachten...
 
Zou het kunnen dat er een bepaald stofje in het water zit die de microbubbels veroorzaakt?
Heb namelijk van de jong marine life een dezelfde 9004 tunze in mijn bak gehad, en ook deze produceerde de bubbels, terwijl hij in de bakken van de jong marine het wel goed deed.

is er iemand die mij helpen kan?
 
Bovenaan