Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Stekken/snoeien van Leder

Jack R

Katwijk aan Zee
Hallo leden,
Heeft iemand suggesties of ervaring met het snoeien CQ stekken van deze leder , het dier groeit namelijk de pan uit.
Alvast bedankt , Jack

003.jpg
 
Je kunt een tyrap om het gewenste stuk trekken na een paar dagen zal dit van zelf af vallen.
( af en toe wat aan trekken )

De stekjes kan je weer met een elastiekje (of tyrap) op een steen vast zetten en dan zal dit weer vast groeien.
 
Je kunt een tyrap om het gewenste stuk trekken na een paar dagen zal dit van zelf af vallen.
( af en toe wat aan trekken )

De stekjes kan je weer met een elastiekje (of tyrap) op een steen vast zetten en dan zal dit weer vast groeien.

Hey Ed , laat dit dan geen wond achter op het moederkoraal?
 
Hey Ed , laat dit dan geen wond achter op het moederkoraal?

Nee hoor dit gaat super gemakkelijk.

Je kunt zelfs kleine stekjes af snijden, gaat ook maar heeft niet mijn voorkeur.

succes
 
Duurt te lang .
gewoon knippen kan echt geen kwaad .
Knip het te stekken stukje af.
plaats het op een steentje met een elastiekje .
binnen 2 a 3 weken is het stekje weer vast gegroeid .
stinken je handen ?? Ff met mosterd wassen :)
dat werkt echt
groetjes rob Charite
 
Met mosterd wassen..... , da's een hele goeie Rob , straks reageert er nog iemand dat ik na het snoeien het Wilhelmus op m'n kop moet zingen tijdens het verorberen van een milkshake....:eek:
 
Zoals Rob al aangaf: gewoon snijden of knippen, eventueel terugplaatsen of als stek behandelen, handen wassen met mosterd en dat alles in nog geen 5 minuten tijd / werk in totaal.
 
Met mosterd wassen..... , da's een hele goeie Rob , straks reageert er nog iemand dat ik na het snoeien het Wilhelmus op m'n kop moet zingen tijdens het verorberen van een milkshake....:eek:
Als het voor jouw werkt ?? Lol lol
die mosterd is echt geen grapje .
Mosterd houdt echt die stank van je handen af
groetjes Rob Charite
 
was net klaar met groot onderhoud in bak, had met een leder gestoeid en ja dan stinkende handen dus waarom niet proberen, handen gewassen met mosterd, lucht is zo goed als geheel van mijn handen topjes
 
Vandaag een paar stekken gemaakt , niet moeilijk doen gewoon onder water afgeknipt .
Gelijk op een steentje gezet met een stiekje ennnnnnnn , m'n handen gewassen met.... inderdaad mosterd.
Je hebt gelijk Rob , stekken gaat zo snel , geen stress voor het dier en geen luchtje aan m'n handen. :)
Iederéén bedankt voor de tips , groetjes Jack


002.jpg
 
Soms is het leven zo makkelijk :)
goed bezig maat :)
groetjes rob Charite
 
Idd gewoon afsnijden met scherp mesje en op steenje bevestigen. Ik naai ze vast.
Stank? Ruikt gewoon naar verse vis toch 😄
 
rechtstreeks van de bood man, zit in de branche is dan nog dagvisserij hebben nog geen winkel gezien ��

Mwah Dan mod 'd goeie viz weze...
 
Bovenaan