Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

DSR red sea max 250 in Hoogvliet (nieuw dagboek)

Als de lampen versleten zijn werk het zelfs dubbel op !
je groei stopt > je opname nutients stopt > je krijgt koraal sterfte > je fosfaat gaat extra omhoog > neerwaarste spiraal !
ik spreek uit eigen ervaring ! en zie dat bij jou ook terug.
youri had een soorgelijk probleem.

LET OP JE LAMPEN! elk 8 mande uiterlijk vervangen bij een SPS bestand !

De resultaten zijn erg duidelijk bij mij na wat problemen gehad te hebben eindelijk weer de goede kant op.
oorzaken waren me hoge po4 meer als half jaar niet onder controle gehad en schommelde tussen de 0,08 en 0,24ppm.... Nu een po4 van tussen de 0,04 en 0,08 ppm. En dat dankzij me nieuwe afschuimer ik voegde met de oude afschuimer 2x per dag 0.2 ppm fe + toe en nu 1 x per dag 0,08 ppm fe+ wat ik binnenkort ga omzetten naar fe tracé

2e oorzaak versleten lampen
heb nu me lampen vervangen voor
2x ati blue plus
2x ati coral plus
1x ati actinic
1x ati blue special
resultaat veel groene aanslag op de ruiten waar ik van baal maar wat wel erg goed is voor me koraal dat betekent dat me koraal ook goed groeit.

het resultaat van de juiste po4 en juiste lampen was bizar.
binnen een week zag ik duidelijke verschil.
had geen groeipunten meer ----- nu volop groeipunten
had geen poliep expansie bij de monti's meer---- nu volop poliep expansie
groei was eruit en bruine koralen --- nu volop en groei en knallende kleuren.

dit alles 3 weken geleden gedaan en zie nu al zulke mooie resultaten dat ik weer helemaal blij bent
ik zal vanmiddag even foto's plaatsen
 
hij is wel mager, maar zi te zien komt het goed want hij eet driftig van je pipet.
blijf er op leten dat hij eet en van je buttons en lps af blijft.
buttons, acans en favia's lopen een risico.

Ja hij eet wel goed hoor en veel maar blijft wel wat magerder wat zou ik em allemaal kunnen voeren nog? En hij pikt nergens aan hij zit er al maand of 4 in
 
Als de lampen versleten zijn werk het zelfs dubbel op !
je groei stopt > je opname nutients stopt > je krijgt koraal sterfte > je fosfaat gaat extra omhoog > neerwaarste spiraal !
ik spreek uit eigen ervaring ! en zie dat bij jou ook terug.
youri had een soorgelijk probleem.

LET OP JE LAMPEN! elk 8 mande uiterlijk vervangen bij een SPS bestand !

Ja en het bevestigt jou bevindingen idd wel mooi om alles te zien hoe het werkt ik hou me lampen in de gaten
 
Hij ziet er inderdaad dun uit, mijne is een maatje groter en ik voer per dag 2 blokjes of Messi of Artemia met een vissenbestand van 9 redelijke vissen

hoeveel voer jij en doe je echt elke dag mysis?
 
Hij ziet er inderdaad dun uit, mijne is een maatje groter en ik voer per dag 2 blokjes of Messi of Artemia met een vissenbestand van 9 redelijke vissen

hoeveel voer jij en doe je echt elke dag mysis?

Ik voer ook elke dag 2 blokjes en 1 blokje standaard mysis en de andere wissel ik heel veel af
 
Wat is verschil tussen dutch mysis en normale mysis glenn? Ik voer ook vaak levende mysis en voergarnalen die eet die ook graag

Dutch mysis zijn hele mysis garnaaltje die zo vers mogelijk ingevroren zijn. ze kleuren ook glazig grijs.
De ander mysis is meer een witte prut. Het lijkt also het buiten ontdooit is geweest en daarna weer ingevroren is

greetings, GlennF
 
Laatst bewerkt:
Dutch mysis zijn hele mysis garnaaltje die zo vers mogelijk ingevroren zijn. ze kleuren ook glazig grijs.
De ander mysis is meer een witte prut. Het lijkt also het buiten ontdooit is geweest en daarna weer ingevroren is

greetings, GlennF

Dutch mysis gehaald en word volop naar binnen geslokt heb ook nog 2 bloedgarnalen gehaald vandaag
 
Bovenaan