Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

ik vind alleen maar onzuinige led spotjes voor in de woonkamer.

nanogumi

Senior Forumlid
Ben gu10 led spotjes aan het zoeken op internet voor op de badkamer.

Dus ik dacht zoek eens zuinige led spot op. van zeg 100lm/w.

Maar nu zitten die led spotjes allemaal maar rond de 50-60 lumen per Watt.
Duur of goedkoop maakt qua zuinigheid niks uit.
Een t5 armatuur is eigenlijk nog het zuinigste, maar goed die hang je ook niet voor de lol op in de badkamer/woonkamer.

http://www.olino.org/advice/overvie...ting=GU10&lumen_range=&cct_range=&watt_range=

Als ik zoek naar GU10 Cree xte xpg xbd of xml krijg ik maar weinig en meestal geen resultaten.
En waar cree leds in spotjes zitten zijn het vaak de wat oudere xpe leds.
cree heeft zoveel zuinige nieuwe en ook voordelige leds, maar geen led spot te vinden waar ze inzitten.

Hoe kan dit? En heeft iemand tips welke led spots wel zuinig zijn?
 
Dit is dus een typische vraag wat mij ook al sinds tijden bezig houdt. Zoveel lummen per watt geven de meeste leds niet eens.
 
nieuwere leds( en dus meer lumen per watt) worden nog niet gebruikt voor huis tuin en keuken lampen ;)

de gewone consument welke zich normaal niet met licht bezighoudt denken een led is een led en als ik die koop ben ik goed bezig.

De meeste mensen weten niet eens wat lumen zijn !!

Ons probleem als aquarium gekken is dat wij de laatste trends volgen en daarom geen ledverlichting kopen die oude leds bevatten en hierdoor zijn

fabrikanten van aquariumverlichting verplicht de laatste ontwikkelingen te volgen.....


greetings peter
 
Bovenaan