Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Twisted

carlo80

Senior Forumlid
Na zeker een een 5 maanden zijn gestopt ...;)
Heb ik weer een bak , weer een kubus maar net iiiiets groter.
Maten zijn 65x65x65 en hij is van Duitse makelij .
Na wat rond neuzen kwam ik bij de eheim scubacube 270
Ben nu het een en ander aan techniek aan het uitzoeken en verzamelen .
De verlichting is net besteld en is de maxpect razor 120 10.000 k geworden.
Verder wil ik ziezo weer gebruik gaan maken van 1 vortech mp1 gaat worden met 1 of 2 tunze s ,dit zodat ik ook nog wat kan 'mikken'met de stroming .
Qua afschuimer is mijn oog gevallen op een bubbel Magus NAC 7 Cone .
De bak gaat een gemixt Rif worden met aardig wat steen koraal:cool:.
Filterfeeders (waar me vorige bak mee was ingericht) vind ik nog steeds heel mooi en prachtig,maar dat vind ik nu te tijdrovend .
De naam van me dagboek is twisted ...waarom?..dat zal duidelijk zijn als me opbouw wil lukken en staat:biggrin:

Nu nog wachten tot de nieuwe vloer is gelegd ..
Gr. Carlo
 
Heel veel succes met de opstart.

Mooie maten van je bak.

We zijn benieuwd en natuurlijk wel foto's hè :)
 
Daar istie weer! Het virus zit in je bloed, hè? Haha...

Ben benieuwd naar je plannen voor de opbouw! Wanneer ligt de vloer...? :rolleyes:
 
5 maanden? Ja, dan werd het wel weer eens tijd ;)!

Welkom terug Carlo en veel succes met deze nieuwe start :).
 
Nog een kubus, succes met de opstart en opbouw topjes
 
Dank voor de enthousiaste reacties..
Heb er ook weer zin in!!

Alleen even wat minder, zie aan de achterkant van de bak een klein butsje zitten op de hoek :mad:
Is niet Door en Door, en ook zeker niet tot de kitnaden.. Maar ga ik hem hiermee vullen???
9uvy7a3y.jpg
9u4apuju.jpg


Dilemma van de zondag:confused:

Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk
 
Heey zal er toch voor de safe smal aluminium hoeklijntje overheen plakke, net zo breed als de kitnaat zie je der niets van.
Groetjes wesley
 
Carlo,

Ik zou het niet gokken!
Een alu frame aan de buitenzijde heeft geen zin (deze wordt naar buiten gedrukt en heeft geen tegendruk van iets) Beter zou je aan de binnenzijde in de hoek een schuin plaatje moeten lijmen om zo de druk af te voeren naar de glasplaten.
Is het de achterzijde? dan zou je een stuk achter wand?rif keramiek kunnen plaatsen zodat je het schuine plaatje niet ziet.

Succes.
 
Hmmm moeilijk.
Krijg net van de oud eigenaar van te horen dat hij heeft gedraaid met de buts eraan...

Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk

Dat zou kunnen maar jij hebt hem verplaatst en gaat hem opnieuw vullen.
Het is een behoorlijke buts. Ik zou vor zekerheid gaan!

5 maanden kan best 5 maanden +een paar dagen worden toch?

Succes met de beslissing
 
Besluit om deze bak te houden.. Na nadere inspectie blijkt de glasschilfer minder erg dan gedacht.
Ga de hoek nog wel met een fatsoenlijk hoekprofiel verstevigen, maar dat is vooral gevoelsmatig.
Verder is vandaag de maxpact razor aangekomen..
Ben na overleg met aquacompleet toch maar gegaan voor de 16000k..
Probeer hem nu even uit... Wat een puist licht komt er vanaf zeg.. Ben benieuwd..
Vanavond eens kijken of ik wat pvc op de kop kan tikken :).. Kan ik beetje bij beetje aan meneer de loodgieter uithangen..

Gr

Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk
 
Besluit om deze bak te houden.. Na nadere inspectie blijkt de glasschilfer minder erg dan gedacht.
Ga de hoek nog wel met een fatsoenlijk hoekprofiel verstevigen, maar dat is vooral gevoelsmatig.
Verder is vandaag de maxpact razor aangekomen..
Ben na overleg met aquacompleet toch maar gegaan voor de 16000k..
Probeer hem nu even uit... Wat een puist licht komt er vanaf zeg.. Ben benieuwd..
Vanavond eens kijken of ik wat pvc op de kop kan tikken :).. Kan ik beetje bij beetje aan meneer de loodgieter uithangen..

Gr

Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk

Ey Carlo,

Wat is het argument geweest van AC om toch te kiezen voor de 16k versie?
 
Ey Carlo,

Wat is het argument geweest van AC om toch te kiezen voor de 16k versie?

Eigenlijk vertelde ze me dit.. De 10000k is wat meer op groei gericht en de 16000k wat meer om de kleur er uit te laten springen..
Aangezien ik toch wel gek ben van die felle kleuren ben ik toch voor deze variant gegaan..
Dan mag het van mij wel iets langzamer groeien ;)


Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk
 
Eigenlijk vertelde ze me dit.. De 10000k is wat meer op groei gericht en de 16000k wat meer om de kleur er uit te laten springen..
Aangezien ik toch wel gek ben van die felle kleuren ben ik toch voor deze variant gegaan..
Dan mag het van mij wel iets langzamer groeien ;)


Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk

Hmzz..en ik wil beide in mijn nieuwe bak..dat wordt lastig kiezen..:(:rolleyes:
 
Gisteravond me leidingwerk op maat gemaakte en gepast..
Waarschijnlijk vanavond of morgen vast lijmen.
Moet er eigenlijk nog wat pvc klemmen langs zetten, zal eens gaan kijken hier voor.
Tevens zitten denken hoe op te starten, de opbouw die ik wil maken is het fijnste te maken als ik het op me gemakkie kan doen..
Dus wordt het rifkeramiek, of opvul steen.
Heb net ook een deal gesloten voor een vortech mp10..
Beetje bij beetje raken we compleet.
Zal zo maar eens wat foto's maken, maakt een dagboek wat smeuïger :D

Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk
 
Bij deze even een foto van de bak.
Misschien een beetje een zouteloze kiek, maar zo hebben een idee :)
Het glas schijnt vrij helder te zo, dit mede omdat het kleurloos glas is.
Verder heb ik vanmiddag nog even de achterkant zwart gemaakt,. Maakt het toch weer wat meer af..
Ben bang dat het niet de laatste keer was met een kwast in me hand voor deze bak omdat het deurtje ook wit moet gaan worden :rolleyes:
Waarschijnlijk zal ik dit weekend eens kijken of ik hem kan vullen met leidingwater om te zien hoe hij draait.
5aseryqa.jpg



Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk
 
Gisteren de bak gevuld met en even doorgeven laten lopen.. Heerlijk zo een stille overloop :thumbup:,.
Net even een geraamte geprobeerd te buigen, ongeveer in de vorm van mijn rif.
Het begin is er ;).. Nu nog zorgen dat het idee zo uitkristaliseert zo als ik in me hoofd heb...
Al met al lekker zitten rommelen
da2e3uva.jpg

yqugahug.jpg



Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk
 
Die hand??!!!!??
 
Bovenaan