Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kubus 70x70x60 in het altijd mooie Drenthe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spenc3r

Senior Forumlid
Ik zal ook maar eens een dagboekje starten.

Op het moment heb ik een juwel lido draaien van 120 liter. Hier heb ik middels een overflowbox een sump onder gemaakt. Werkt prima.
Draai op dit moment met een Aqua medic Blue 1000. Daarnaast wervelbedje van Boyu en 2x tunze 6025. Verlichting 150w HQI + 2x 24w T5.

Maar.................

Ik heb van een forumlid (mae) een mooie kubus overgenomen! Het was even een flinke rit naar Zeeland, maar het was het zeker waard!
In mijn ogen een hele mooie bak overgenomen bij supergezellige mensen met heerlijke koffie :)

Het is een kubus van 70x70x65 met een waterhoogte van 60 uit mijn hoofd.
Sump erbij van 60x30x35.

Daarbij een opvoerpomp van eheim overgenomen en een tunze 6045.

Ben nu nog druk met een ombouw te maken. Zat een mooie ombouw bij van steigerhout, alleen als je alles hoogglans hebt past dit niet helemaal...

Qua techniek heb ik het volgende lijstje, opmerkingen van harte welkom!

Aqua 70x70x60 (ca 300 ltr)
Photon plus 1x 250w HQI + 4x 24w T5
1x tunze 6045
2x tunze 6025
Wervelbed van Bubble Magus (en ook 1 van Boyu, eens kijken of ik er 2 ga gebruiken of 1)
Aqua Medic Blue 1000
 
Mooi maten en techniek ziet er goed uit! Afschuimer is in ieder geval toereikend!

Ben benieuwd naar foto's van je nieuwe bak! Succes in ieder geval met de om/opbouw! topjes
 
Ik zag dat je net bezig was met het uploaden van wat foto's terwijl ik een reactie plaatste.. :rolleyes:;)

Huidige bak ziet er goed uit! uitsteeekend
 
Ziet er goed uit je huidige bak en je nieuwe zal ongetwijfeld ook weer mooi worden :) succes!
 
Aquarium is trouwens helemaal schoon nu.
Inmiddels 2x de achterwanden geschilderd, komt vanavond nog een laagje bij op.
Ombouw is van hardhout multiplex, eerst 2x in de jachtlak gezet, daarna 2x in de zwarte hoogglans.
Ook daar komt vanavond nog een laagje overheen. Maar ben niet helemaal tevreden.
Wellicht dat ik nog folie eroverheen ga plakken aan de buitenkant
 
bedankt!

Maar hij wordt wat te klein voor alles wat ik wil :p

let maar op,over een jaar is deze ook weer te klein.....:biggrin::biggrin::biggrin:

veel plezier met je nieuwe bak.

greetings peter
 
Kwam ik vanochtend in de kamer, was het heel stil en rook heel apart.
Vervolgens ging het licht niet aan...

En ja hoor, autowaterfiller werkte niet goed, sump overstroomt, stopcontacten vol water.
1 blok aardig zwart :mad:

Dus vanochtend al dweilen. Gelukkig dat het blok met alle apparatuur hoger zit dus dit werkt allemaal nog.
Dieren moeten het vandaag even zonder HQI doen

1 stekker die in het blok zat is ook aardig zwart. Kan ik die pomp nog gebruiken of is dat niet echt aan te raden?
 
1 stekker die in het blok zat is ook aardig zwart. Kan ik die pomp nog gebruiken of is dat niet echt aan te raden?

even kijken of hij het nog doet in een bak water, wel even checken op lekspanning met een spanningszoekertje in het water of een voltmeter.

maar mooie kubus! ben benieuwd wat je er van gaat maken!! ga je al je 'oude' techniek gebruiken ? en welke stromingspompen ga je gebruiken>?

ANOTHER KUBUS IN TOWN!! gaat goed met de vierkante blokkendozen!:p
 
Vergeet niet om, tenzij je het volledig kunt demonteren en reinigen, je stekkerblok weg te gooien. Ook al droog je hem, het zout blijft vocht aantrekken waardoor op ieder moment kortsluiting kan ontstaan of je aardlek eruit kan springen.
 
Vergeet niet om, tenzij je het volledig kunt demonteren en reinigen, je stekkerblok weg te gooien. Ook al droog je hem, het zout blijft vocht aantrekken waardoor op ieder moment kortsluiting kan ontstaan of je aardlek eruit kan springen.

bedankt voor de aanvulling! voor mijn nieuwe bak ga ik nieuwe (programmeerbare) stekkerblokken gebruiken.
 
even kijken of hij het nog doet in een bak water, wel even checken op lekspanning met een spanningszoekertje in het water of een voltmeter.

maar mooie kubus! ben benieuwd wat je er van gaat maken!! ga je al je 'oude' techniek gebruiken ? en welke stromingspompen ga je gebruiken>?

ANOTHER KUBUS IN TOWN!! gaat goed met de vierkante blokkendozen!:p

In eerste instantie ga ik mijn huidige techniek gebruiken, maar wil nog wel een x een andere afschuimer. Maar is nu ff een budgetkwestie.
De huidige moet het ook kunnen trekken.

Ik ga naar 1x tunze 6045 en 2x 6025. Ik wil wel op zoek naar nog een 6045 en de 6025's vervangen.
Maar ook dat hoeft niet direct.

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat worden, heb het wel in mijn hoofd, maar of het gaat lukken...
Wil een eigen rif gaan plakken met Keramikkleber. Een mooi open rif met veel zwemmogelijkheden en bruggen e.d.
 
Hey Rogier, mooi om te zien dat je ook een dagboek bij gaat houden. Ik had m ff gemist denk ik.

Klote van je waterschade, hoop dat je je hqi weer aan te praat krijgt en dat er niet teveel schade aan je vloer is.

Succes met de overgang straks. Ik ga je volgen!:)
 
De hel van 2012 was dit weekend in Meppel. Wat een drama om het meubel in elkaar te krijgen! Het zit in elkaar, maar echt tevreden ben ik niet. Daarom heb ik denk ik ook een baan gekozen waarbij ik met mijn hoofd werk en niet met mijn handen. Maar goed, de boel staat en draait.

Over opbouw ook nog niet helemaal tevreden. Door troebele water kon ik koralen nog niet goed plaatsen dus daar gaan we komende dagen nog maar weer mee bezig.

Foto's volgens snel
 
Bij deze wat foto's van de opbouw. Niet zoals ik in het begin in mijn hoofd had maar ben er wel erg tevreden over

Ik vindt het erg goed gelukt!:cool: Wat een ruimte onder in je kast, een hele verbetering...en weer ruimte voor nieuwe koralen:rolleyes:

Tot vrijdag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan