Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hoe hoog kan een kat springen??

bbezouw

Senior Forumlid
Apart onderwerp op een zeewaterforum mja. Een van mijn buufjes heeft nogal een brutale kat. Beestje is bij een andere buuf binnengegaan en heeft daar op het bed heel comfortabel een kleine boodschap achtergelaten.. Niet echt fris dus, en de eigenaresse van de kat kwam bij mij vragen of ik ideeen had hoe haar kat in eigen tuin te houden, aardig in de stress. Haar tuintje is rondom voorzien van schuttingen van beton en hout.

Eerste gedachte, schrikdraad. Heb zelf in het verleden hiervoor apparatuur ontworpen, mja dan ben je zo weer een paar honderd euro verder, wat er niet in zit. En niet echt diervriendelijk..

Nu dacht ik- (na observatie van die kat)- in eerste instantie een ronde regenpijp op haar schutting te maken, zodat het beessie geen grip heeft. Lekker goedkoop maar of het werkt?? Als het niet zou werken kwam de gedachte op om eventueel hier wat gaten in te maken en met een vorm van bewegingssensor hier water uit te laten sproeien d.m.v. een -juist- aquariumpomp- daar is de link weer he.. Katten haten water he!!

Any idea's??
 
Een schutting van 2 meter of meer is geen probleem voor een kat. Zeker als het hout is sprong nagels in het hout en klimmen. Heb ook last gehad van de katten van de buren toen ik een vijver had. Heb je een keer heel erg laten schrikken en nu zie ik ze niet meer. Nu alleen nog maar eksters in de tuin die mijn brood van het bord jatten als ik een kop koffie ga halen.
En.. nu als voor mij uit kijk zien ik een stuk of drie vleermuizen rond scheren en dat is geweldig.
 
Heb zelf altijd katten gehad (nu nog 2, had er 4 omdat ze door de jaren heen van ouderdom zijn gestorven) en heb altijd schrikdraad op mn schutting gehad. Mijn katten er niet uit, vreemden katten er niet in. Dwz, geen 220 v ;) maar een speciaal kastje, gekocht bij de boerenbond (fencemaster) wat zwakstroom afgeeft. Geloof me, je voelt het wel :eek: maar tis meer het schrikeffect dan echt auw. Kastje kostte toen 100 gulden, zal nu nog wel te verkrijgen zijn en is dus niet heel erg duur. Let wel op dat je het niet van de paarden/koeien pakt...die hebben iets meer volt!
 
Hey Miranda, ik ken deze want deze heb ik zelf nog ontworpen in het verleden ( maar dan de MiniGard II van het merk Koltec, mijn voormalig werkgever). Wel grappig te zien dat mijn ontwerp nog steeds in produktie is.. Mja Buuf is bijstands-moeder en dan is het al gauw te duur he..

Enne die dingen geven echt hoogspanning af ( tot 10.000 Volt). Het veiligheidsaspect ligt in het feit dat er iedere 1,2 seconde ( max. 1 x per seconde) een hoogspannings-impuls wordt afgegeven. De stroomsterkte ligt hierbij op max. 10 Ampere, dit is een wettelijk vastgesteld maximum. Maar dit ter info..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel schrikdraad liggen deze heb ik gebruikt voor mijn ex vijver,zal het wel opzoeken voor je(morgen)
 
schrikdraad inderdaad hoeft dacht ik helemaal niet duur te zijn na een tijdje kan die er ook weer af
als de kat hem een paar keer is tegen gekomen komt ie niet weer
en anders plastic zakken weet ik dat beweegt en maakt lawaai schrikt ze af
maar is wel voor altijd
weet niet of ze dat mooi vindt
 
of gewoon een hond kopen :D
 
Het is niet leuk als je last hebt van de dieren van de buren. Moet wel zeggen dat ik ooit te maken heb gehad met de poes van de buurvrouw en dat vond ik eigenlijk niet erg. ;)
 
hahaha goeie ;)Powatenaccord
 
Sinaasappel schillen gebruiken. Hebben ze een hekel aan. Gewoon neerleggen, uitsmeren. En anders een grote hond :biggrin:
 
Volgens mij heb je van die spuitbussen waar een bepaalde geur in zit waar katten niet van houden. Is niet heel erg duur maar of het werkt durf ik niet te zeggen.
 
Ga naar een dierenwinkel of doe hetzelf zaak en vraag naar Kattenschrik. Ook bestaan er planten die katten en andere dieren uit de tuin weghouden maar of dat echt effectief is weet ik niet.

Volgens mij heb je van die spuitbussen waar een bepaalde geur in zit waar katten niet van houden. Is niet heel erg duur maar of het werkt durf ik niet te zeggen.
 
10.000 volt bij 10 ampere

Zal je een hoop lijken bij de draad hebben liggen of vergis ik me.

Maar dan heb je inderdaad geen last meer van katten.

Hey Miranda, ik ken deze want deze heb ik zelf nog ontworpen in het verleden ( maar dan de MiniGard II van het merk Koltec, mijn voormalig werkgever). Wel grappig te zien dat mijn ontwerp nog steeds in produktie is.. Mja Buuf is bijstands-moeder en dan is het al gauw te duur he..

Enne die dingen geven echt hoogspanning af ( tot 10.000 Volt). Het veiligheidsaspect ligt in het feit dat er iedere 1,2 seconde ( max. 1 x per seconde) een hoogspannings-impuls wordt afgegeven. De stroomsterkte ligt hierbij op max. 10 Ampere, dit is een wettelijk vastgesteld maximum. Maar dit ter info..
 
Bovenaan