Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

In den Vlieghende Visch

Hallo Anne,

Ben je al wat verder met het ontwerp? :D
 
Hallo Anne,

Ben je al wat verder met het ontwerp? :D

Ja Frank, de bak is zelfs al besteld!

In grote lijnen hebben de contouren van den Vlieghende Visch zich als volgt afgetekend:
Maten: 130 cm lang, 70 cm breed, waterhoogte 50 cm.
De overloop (zwart) komt tegen de achterwand, asymmetrisch ten opzichte van het midden, dus meer naar links. Hier omheen komt een rifje. Voor de rest een relatief grote zandvlakte met hier een daar een atol. Ik wil veel ruimte voor bodembewoners!
De achterwand wordt geschilderd in een diep donkere kobalt blauwe kleur. Mijn bedoeling is deze achterwand algen vrij te houden, maar hij is ook donker genoeg om niet elk algje te zien dat er desondanks toch groeit en hij is licht genoeg om niet zwart over te komen. Het is eigenlijk de kleur blauw die je ziet als de dag over gaat naar de nacht, ook wel het uur van de wolf genoemd.;)
De ombouw wordt wit (heeft hij toch iets van de RSM 500).
Het type verlichting staat nog open, dat zie ik tzt wel weer, ik ga toch met minimale verlichting opstarten. Stel dat de bak er over 2 maanden is, dan ga ik weer een opstart met alleen levend steen van een paar maanden maken. Tegen de tijd dat er koraaltjes in gaan komen zie ik wel hoe de ontwikkelingen op de LED-markt zijn en waar ik voor opteer.
En de sump? Daar wordt nog over nagedacht!
 
Klinkt erg mooi! Vooral de maten spreken mij aan, ik zit voor na mijn studie ook te denken aan een bak van 70 cm breed. Ik ben fan van de open vlaktes in sommige bakken!

Gaat ongetwijfeld een topper worden! thumbs up
 
Nog een vraagje: ga je de ombouw zelf maken of laat je die maken en zo ja bij wie? :)
 
Nog een vraagje: ga je de ombouw zelf maken of laat je die maken en zo ja bij wie? :)
Ha Frank,
De ombouw ga ik niet zelf bouwen. :)
Ben best wel handig, maar er komt toch een heel gewicht op en dan vertrouw ik mijn eigen bouwsel niet zo.:eek:
De kast wordt geleverd door Aquacompleet.
Ik ben razend benieuwd hoe het er inmiddels voorstaat, ik wacht maar geduldig af.:biggrin:

 
Hey annetje,

jou wachten zal worden beloond, daar ben ik zeker van.
 
Hey Anne,


Waar wacht je eigenlijk precies op?

Het ontwerp/offerte of is de bak al fysiek in aanbouw?


Groetjes,
Ramon
 
Hey Anne,


Waar wacht je eigenlijk precies op?

Het ontwerp/offerte of is de bak al fysiek in aanbouw?


Groetjes,
Ramon
Hey Ramon,

De bak is fysiek al in aanbouw maar heeft een levertijd van 6 tot 8 weken.
Enne ik ben een beetje kwijt wanneer de bouw precies begonnen is,
dus ik zal zomaar heel erg verrast zijn als hij klaar is.:eek:

Uiteraard zal ik uitgebreid verslag doen!:biggrin:
 
OE, spannende tijden dus!
 
OE, spannende tijden dus!
Zeker spannend.

Ik krijg net bericht van Arie dat de bak binnen is!;):biggrin::p

De sump wordt nog gebouwd en dan komt het tijdstip waarop Max gaat verhuizen en den Visch zijn intrede gaat doen steeds dichterbij.

Offff dat spannend is.:):):):)
 
spannend Annetje! ga je doorstarten of helemaal opnieuw starten??

Ha Miranda,

Ik ga helemaal opnieuw starten.
Het geduld wat ik bij Max destijds heb opgebracht heeft zich namelijk dubbel en dwars uitbetaald.
Met den Visch ga ik weer heel rustig op pad, daar waar ik het gevoel had dat Max mij overkwam heb ik nu voldoende ervaring om rustig vorm te gaan geven aan den Visch. Het plaatje wat ik van hem heb wordt steeds duidelijker. Het lijkt me erg leuk om een bak te krijgen met heel veel bodembewoners.
Het wordt dus eigenlijk een zandbak!:biggrin:
Moet nog eens rustig gaan bedenken hoe ik dat ga doen, daar ga ik alle tijd voor nemen.
Ondertussen ga ik weer enorm genieten van het stenen tijdperk, feeling krijgen met het RDSB en het refugium, ennnnn een heuse sump.:p
Kortom; ook voor de Visch wordt het motto: SLOW!
 
Ja ik ben ook helemaal into de bodembewoners, kei leuk! Word vast een superproject om te volgen Annetje, ben ik zeker van :) Refu is een leuke bijkomstigheid om te volgen denk ik, wonderschoon wat daar kan groeien!

PS en mocht je tzt je garnaaltjes + pijlvisjes kwijt willen, weet ik wel een mooi adresje voor ze ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja ik ben ook helemaal into de bodembewoners, kei leuk! Word vast een superproject om te volgen Annetje, ben ik zeker van :)
Nou, ze zijn zeker uitermate boeiend, niet in de laatste plaats door hun gedrag. De uitdaging gaat zijn om de zandvlakte zo in te richten dat er zoveel mogelijk territoria ontstaan.
Maar ik heb er zinnnnnn in!!!!!!!!
AHHHOEAHHH:)
 
Tijd om het nieuwe dagboek van jouw maar eens toe te voegen aan mijn geabonneerde onderwerpen.

Succes met je nieuwe project, dat dit dagboek net zo interessant mag worden als je Max dagboek.topjes
 
Tijd om het nieuwe dagboek van jouw maar eens toe te voegen aan mijn geabonneerde onderwerpen.

Succes met je nieuwe project, dat dit dagboek net zo interessant mag worden als je Max dagboek.topjes

Leuk dat je een abonnementje op "den Visch" neemt.
Ik volg jouw dagboek ook op de voet.
Maar ik denk dat mijn bakkie eerder gevuld zal zijn dan de jouwe, maar ja, ik ben vast van alles vergeten.
Wanneer plan jij de eerste druppel? :p:p


JAHAAAA, super vet.PowatPowatPowat


Net uitgebreid met Arie (Aquacompleet) gesproken over de laatste details.
Natuurlijk op het laatst toch weer van afschuimer gewisseld, wordt een bubble king mini 200.:cool:
Zoals het er nu naar uit ziet zal hij denk ik over 2 tot 4 weken geplaatst worden.
De sump zal deze week afgebouwd worden, dan moeten we alleen nog de exacte datum bepalen.
Helemaal super is dat Arie me ook helpt met het verhuizen van Maxje!
Een hele geruststelling mag ik wel zeggen.:eek:

Als Arie tijd heeft, neemt hij nog even een fotootje van Den Visch, ik kan niet wachten op de eerste impressie!
 
Mijn eerste druppel staat geplanned ergens in 2011, aan een meer gedetailleerdere uitspraak durf ik mijzelf niet te wagen.;)

Ik acht de kans inderdaad groot dat die eerste druppel eerder bij jouw valt dan bij mij.


Leuk dat je een abonnementje op "den Visch" neemt.
Ik volg jouw dagboek ook op de voet.
Maar ik denk dat mijn bakkie eerder gevuld zal zijn dan de jouwe, maar ja, ik ben vast van alles vergeten.
Wanneer plan jij de eerste druppel? :p:p





 
Bovenaan