Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Is dit een kokerworm

jellekeizer

Senior Forumlid
Op mijn Montipora Plaat zit al sinds dat ik het heb een soort kokertje van 5 mm doorsnee, ik dacht altijd dat het iets van een zakpijp was maar nu zag ik dat het een soort kokerworm is zonder kroon. Hij gooi een soort kleverig draadje van zon 10 cm de bak in wacht tot er zweefvuil aan kleeft en haalt het weer binnen. erg leuk om te zien. Ik heb er een macro video van gemaakt mss weet iemand wat het precies is.


DE VIDEO
 
Hoi

Je "link" is een bestand wat mijn computer probeert te downloaden en is 100+MB groot.

Kun je niet iets op youtube zetten en dat we dan even kijken :)
 
Hoi

Je "link" is een bestand wat mijn computer probeert te downloaden en is 100+MB groot.

Kun je niet iets op youtube zetten en dat we dan even kijken :)


klopt heb youtube geprobeerd maar die waardeerd hem net niet al HD video waardoor die bagger kwaliteit wordt.

is het effect van de video beetje weg en de audio is eruit gehaald
grrrrrrrrrr

hier is de youtube video http://www.youtube.com/watch?v=o4Lb80QIeX8
 
Hoi Jelle,
In mijn dagboek heb ik ook zo'n diertje beschreven. Ik heb er een aantal van in mijn bak.
Ik heb er een afbeelding van gevonden in 'The reef aquarium' volume 2 (Sprung & Delbeek).
Het gaat niet om een worm maar om een soort slak, 'the sessile vermetid snail'.
Een vertaling heb ik tot op heden nergens gevonden.
Het zijn onschuldige dieren, als ze zich vermenigvuldigen kan je er van uit gaan dat je bak gezond is.
 
Hoi Jelle,
In mijn dagboek heb ik ook zo'n diertje beschreven. Ik heb er een aantal van in mijn bak.
Ik heb er een afbeelding van gevonden in 'The reef aquarium' volume 2 (Sprung & Delbeek).
Het gaat niet om een worm maar om een soort slak, 'the sessile vermetid snail'.
Een vertaling heb ik tot op heden nergens gevonden.
Het zijn onschuldige dieren, als ze zich vermenigvuldigen kan je er van uit gaan dat je bak gezond is.

Nu je het zegt heeft het idd veel weg van een slak heb de video nog een paar keer goed bekeken en begin te snappen hoe die in elkaar steekt. Kortom mooi en bijzonder dier. Ik ga nog effe verder opzoek of ik er meer over kan vinden
.
bedankt

Jelle
 
Bovenaan