Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zeeaquarium Clown-visje

clown-visje

Senior Forumlid
Het heeft zeker en tijdje geduurd voordat ik met een dag boek begon maar het moest er toch komen.
Door een verhuizing is mijn digitale camera zoek geraakt maar nu is er weer een ander en kunnen we wat foto's plaatsen.

We zijn in augustus 2008 verhuisd en op de nieuwe locatie hebben we de bestaande bak van 155x60x60 weer opgebouwd, een mooi plekje voor hem uitgekozen en gaan met die banaan, alles ging goed tot dat ik een hoekbak zag staan bij een auquarium winkel in Amersfoort.
en dei zou precies naast de bestaande bak geplaatst kunnen worden en dan zou de hoek beter benut worden, zo gezien zo gedaan na wat overleg die bak 2e hand overgenomen en onderstel van ytong blokken gemaakt met daar op underlayment en 2 cm dik piepschuim alles precies pas gemaakt.
De bak laten bezorgen en met 4 man op zijn sokkel getild, precies pas en naast het draaiende aquarium kon hij dus ok maar net staan.
Alles aangesloten en toen water erin en gelijk zout water natuurlijk, 1e grote fout, water erin steen er in en bouwen maar tegen middwernacht was het karwij klaar en kon de verlichting er boven en konden we zien hoe alles gestapeld was en hoe het bij kunst licht uit ziet mooi mooi mooi,
Tot dat ik op de volgend morgen gewekt wordt door mijn vrouw en die was echt heel rustig ze vroeg me wakker te worden wand ze hoorden drup drup drup in de kamer en dat leek haar niet okay.
Ik gelijk naar beneden en jahoor lekage en die werd alleen maar erger en erger gelukkig stond het oude aquarium er nog naast dus water over- pompen stenen over zetten, ach jullie kennen het wel!!!!!
Wat een drama:(

Laatst bewerkt door een moderator:
Vervolg opstart Zeeaquarium Clown-visje,

Wat een drama:o
een week alles op een rijtje gezet en besloten de bak niet te laten repareren maar een nieuwe aan te schaffen die de zelfde afmettingen had, zo gezegt zo gedaan we hebben een nieuw hoekbak laten bouwen met de volgende afmetingen bak is achter zijde 145 cm lang aan de linker zijde 100 cm lanf dan komt er haaks een wand van 50 cm ook aan de 145 cm zijde rechts komt er een wand van 50 cm en dan worden deze wanden verbonden door schuine voorruit.
De water hoogte is 72 cm en de bak hoogte is 80 cm, netto auarin inhoud 855 liter plus 250 liter sump +/- 1100 liet water en steen.

Veertien dagen later stond hij er dan de nieuwe hoekbak en hij was zwaar zeer zwaar, weer met 4 man opzijn plek getilt en daar stond hij dan.
mooi mooi mooi en nadat alles was aangesloten ook de dubbele overloop 2 x 32 mm en dat is prettig en makkelijk.

nu dus eerst 800 liter kraantjes water er in en 2 dagen laten staan en na het weekend ben ik begonnen met het bouwen van het riff aquarium,

riff spoeling er in en bouwen maar met behulp van tyrips en pvc buis en wat boor werk heb ik de bak opgebouwd, het is een combi bak met koraal en vissen en dus veel ruimte om te schuilen, om te zwemmen met een grot en veel doorkijkjes,

Foto's volgen

Hallo,

Heb jij even geluk gehad.
Dat je deur er nog in zit.
De brandweer en de politie ook niet is komen opdraven.
Je was er gisteren wel rustig onder.
Leuk je gisteren te ontmoeten.
Ik ga ook jouw dagboek nu maar volgen.

Tot ziens bij ?

Andre Gijsen

Foto,s

foto,s foto,s waar blijven ze duurt wel erg lang
hahahahahha

Hier dan de beloofde foto's

Groet Peter

Bijlagen

• Coris frerei.jpg
    Coris frerei.jpg
    235 KB · Weergaven: 30
  • Herschaalde kopie van SDC10120.jpg
    Herschaalde kopie van SDC10120.jpg
    184,2 KB · Weergaven: 27
  • Herschaalde kopie van SDC10121.jpg
    Herschaalde kopie van SDC10121.jpg
    210,4 KB · Weergaven: 30
  • Herschaalde kopie van SDC10123.jpg
    Herschaalde kopie van SDC10123.jpg
    235,9 KB · Weergaven: 37
En nog een paar

Bijlagen

• Herschaalde kopie van SDC10129.jpg
    Herschaalde kopie van SDC10129.jpg
    218,6 KB · Weergaven: 20
  • Herschaalde kopie van SDC10127.jpg
    Herschaalde kopie van SDC10127.jpg
    207,5 KB · Weergaven: 20
  • Herschaalde kopie van SDC10126.jpg
    Herschaalde kopie van SDC10126.jpg
    167,7 KB · Weergaven: 15
echt gaaf met dat blauwe licht
mooie opbouw met prachtige dieren maar dat wist je al
ga zo door dat wordt het een top bak!!!!!!!!!!!
-excuus

Hier wat waardes die ik vandaag heb gemeten

Zoutgehalte 1024.
Kh 11.5
Ph 8.6
Ca 420
Mg 1380
Nh4,Nh3 nihill
Po4 0.4
temp.25. 0 C

Toevoeging elke dag Wodka 10 ml wn 5 ml azijn

Groet&dank;)

Hier nog wat foto,s

Aardbeitjes, Zomerkoninkjes of Tubastrea vlak voordat ze gevoerd werden met plancto.

Achter de Tubastrea dat donkere gat is de ingang van de grot waar de grote Zebrassoma xanthurum slaapt.

Groet&Dank,

Peter

Bijlagen

• Herschaalde kopie van SDC10171.jpg
    Herschaalde kopie van SDC10171.jpg
    214,1 KB · Weergaven: 15
  • Herschaalde kopie van SDC10173.jpg
    Herschaalde kopie van SDC10173.jpg
    211,9 KB · Weergaven: 13
ZOZO peter, ga zo door dan word het een nog mooiere dak,
goede waardes houden zo-geinig-geinig:goed:

groeten Bennie

Even voorstellen,

Ik ben heel enthousiast met een dagboek begonnen maar ben in de haast vergeten wat over mij zelf en de aquarium te vertellen.

Mijn naam is Peter ben 47 jaar en woonachtig in Amersfoort (zielhorst).
Samenwonend met krysia en zoon Bennie, (Clown-visje junior)

Hoek aquarium van 855 liter, hoogte bak 80 cm op onderstel van gemetselde muur van 80 cm hoog,sump van 300 liter, verlichting 8 x 80 watt t5 en 2 maal 150 watt HQI, Opvoerpomp 6000 liter p/u, stroming pompen tunze 4800 met 7095 controler, rifspoeling, H&S afschuimer met eheim 1103 venturie pomp, geen kalkreactor wel kalkroer instalatie.

om de 14 dagen wordt 170 liter water ververst
Nitraat reductie dmv caulerpa wat in sump groeit tussen 25 kg levend steen en de toevoeging van wodka 10 ml per dag en 5 ml azijn.
Groet&Dank, Peter

Goeden morgen Bjorn,

De zilverblad vissen zie je inderdaad niet veel en als je ze ziet zitten ze voornamelijk in aquarium zaken in zoet water of brakwater, deze exemplaren zijn heel geleidelijk van brak naar zout over gewend en doen het al geruime tijd naar vollen tevredenheid, ik kon er toen maar 8 bemachtigen bij een grote aquarium winkel in Hilversum prijs voor 8 stuks tussen € 135 en € 175,00.hoe groot ze worden zou ik niet weten maar is wel tevinden in de database lijkt mij!!

Ik persoonlijk ben gek op vissen die als schooltje bij elkaar blijven, zo heb ik 10 stuks groene juffers 8 stuks pyjama kardinaal baarsjes en 8 zilverblad vissen.
Ik ben ook duiker en heb veel vissen in hun natuurlijke habitat gezien en dat is echt adem benemend om te zien.

Groet&Dank,;)

Peter

Hoi Peter,

Om te beginnen. leuk ook om een dagboek te beginnen.
Ik vind het een mooi aquarium, zeker omdat ik het bij je thuis heb mogen zien.

Kan je misschien nog een paar foto's maken bij gewoon licht?

Veel succes met je dagboek

Groet

Zeemonster

Hey man

Zal het binnenkort nog een keer live bekijken ziet er goed uit :goed:

hallo,

bij deze weer wat foto's van de bak zoals hij er nu bijstaat

groeten Peter

Bijlagen

• SDC10247.JPG
    SDC10247.JPG
    484 KB · Weergaven: 18
  • SDC10250.JPG
    SDC10250.JPG
    493,8 KB · Weergaven: 22
  • SDC10249.JPG
    SDC10249.JPG
    431 KB · Weergaven: 19
  • SDC10251.JPG
    SDC10251.JPG
    417,8 KB · Weergaven: 27
  • SDC10254.JPG
    SDC10254.JPG
    465,3 KB · Weergaven: 63
en de laatste foto's

ben nog een beetje aan het spelen met de camera maar het gaat steets beter. binnekort volgen er meer maar voorlopig hou ik het hierbij.

groeten Peter

Bijlagen

• SDC10246.JPG
    SDC10246.JPG
    481,9 KB · Weergaven: 17
  • SDC10245.JPG
    SDC10245.JPG
    491,5 KB · Weergaven: 14
  • SDC10244.JPG
    SDC10244.JPG
    443 KB · Weergaven: 19
  • SDC10243.JPG
    SDC10243.JPG
    450,8 KB · Weergaven: 18
  • SDC10241.JPG
    SDC10241.JPG
    452,3 KB · Weergaven: 35
We hebben de waardes weer gemeten en dit is het resultaat,

Ph 8.4
Kh 9.6
Ca 425
Mg 1300
Nitraat veel te hoog, ik ben nadat de wodka op was over gegaan op een ander soort alcohol uit Hongarije en dat is ook 40 % alcohol maar werkt niet als voer&stimulans voor de nitrificerende bacteriën.
Ben vadaag begonnen met nieuwe fles wodka en weer een glasheldere en die ook het zelfde smaakte in de jus.:rolleyes:
PO 4 0.5

groetjes Krysia&Peter

top bak man echt de foto,s worden steeds beter ook je koralen staan er mooi bij
let wel op je po4 0.5 is wel hoog hier door krijg je weer vervelende algen groei en je koralen stoppen met groeien
even je potfilter vullen met fosfaat absorber of fosfaat stop
dan zul je zien dat het snel naar beneden gaat
tot zaterdag oja overleg even met ron hoelaat we bij elkaar komen
gr robert je weet wel die uit soest en nijkerk het is de moeite weardt

doeiiiiphotopic

Back
Bovenaan