Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

"De Zwevende Zee"

Of de pH een probleem wordt is nu nog niets zinnigs over te zeggen. Condensatie van verdampt water in de lichtkap zal een groter probleem worden. Met name richting de nogal prijzige verlichting die er boven hangt. Lees het eens na in deze topic.

Deze pakt de lucht van boven en komt aan de zijkant eruit en de ecotech haalt de lucht van onderen. Dus hier komt het binnenwerk niet in aanraking met de lucht van de bak. Elke week de plaat onder de leds schoonmaken zal er wel inzitten.:)
 
Of de pH een probleem wordt is nu nog niets zinnigs over te zeggen. Condensatie van verdampt water in de lichtkap zal een groter probleem worden. Met name richting de nogal prijzige verlichting die er boven hangt. Lees het eens na in deze topic.

Ook dat zal getest moeten worden. Maar ik denk dat het mee zal vallen om het volgende: (dit heb ik nog niet verteld dus kon je niet weten) De lampen komen op een rubber seal t liggen, zodat het vocht niet (goed) in de lamp kan komen. Daar waar er misschien toch nog lucht en dus vocht doorkomt, zal het door de actieve koeling van de lampen snel verdampen.
 
Deze pakt de lucht van boven en komt aan de zijkant eruit en de ecotech haalt de lucht van onderen. Dus hier komt het binnenwerk niet in aanraking met de lucht van de bak. Elke week de plaat onder de leds schoonmaken zal er wel inzitten.:)

Ja dat waarschijnlijk wel. Ach, je moet iets over hebben voor de hobby ;-)
 
Die van mij is gewoon open van boven, liggen 2 pacific sun lampen op.
Waarom kies je voor open? Ga je in de zomer behoorlijk wat warmtevorming mee krijgen
 
Dat ziet er mooi uit :)

Hoe gaat het met je vissen en koralen? Nog uitval gehad?
 
Dank jullie wel. Om het zwevende effect nóg groter te maken komt een tweetal Philips Living Colors lampen eronder te hangen dat naar beneden schijnt.

In de rest van het huis hebben we ook van dat soort verlichting en daarmee zijn verschillende voorkeursprogramma's mee in te stellen. Intensiteit, helderheid, kleur etc.
 
Eindelijk wordt het eindresultaat een heel klein beetje zichtbaar. Er komt nog een vertikale plank voor de zijkant van de overloop. Nog 1-2 keer lakken en dan is de ombouw ook klaar.

Bekijk bijlage 317593

Indrukwekkend hoor :cool:
 
ja ik vind het ook wel erg gaaf, maar past niet in de Percula denk ik.
Dus als er ooit een grotere bak komt....wauw!
 
Deze is inderdaad erg gaaf! ik ben wel wat van plan met overhang, maar niet zo extreem. Maar nou begin ik weer te twijfelen, hahaha.

Dit wordt zowieso onderdeel van mij volgende bak, je hebt alleen een grote steen hebben met voldoende 'tegengewicht' natuurlijk.
Hij heeft gewoon een dood stuk koraal, kan ook natuurlijk

Wat misschien ook mooi is, is om dit te combineren met een soort van 'bruggen' zodat de vissen ook onder het rif kunnen. Ik denk dat dat erg mooi uitkomt vanwege je doorkijkbak.
 
Bovenaan